23. 08. 2013.

misli zeleno

 



Ova tema otvara nekoliko novih mogućnosti za hotele,kampove i druge turističke objekte. Energija omogućuje zeleno brendiranje koje će u budućnosti biti sve važnije u marketingu, ona omogućuje da nakon otplate instalacije turistički objekti znatno jeftinije posluju (zato što je nakon otplate instalacije energija iz obnovljivih izvora u biti besplatna), te ujedno pomaže očuvanju okoliša u samoj turističkoj destinaciji.




Razvrstavanje otpada nije samo zakonska obveza gospodarskih subjekata, već i mogući prostor značajne uštede u poslovanju. Kao prvo, s primarnom selekcijom otpada smanjuje se volumen za koji se plaća naknada lokalnom komunalnom poduzeću, a dio primarne selekcije prikupljanja sirovina može se ili prodati ili preraditi npr. u energetske svrhe ili za prirodno gnojivo (biootpad). Osim toga, primarna selekcija otpada je također važna u turističkom marketingu. U Hrvatskoj je 23. srpnja stupio na snagu Zakon o gospodarenju otpadom. Cilj mu je da se do 2018. sva smetlišta zatvore. Do 2015. svaki će grad i općina morati uvesti strogu selekciju otpada, ali će ga morati razvrstavati i sami građani, tvrtke i javne ustanove. U nekim se dijelovima zemlje kontejneri već počinju postavljati.


Prikupljanje kišnice, što je tehnički veoma jednostavan zadatak, dobar je način uštede kod hotela i kampova koji održavaju velike zelene površine. Osim toga, na tržištu su već dulje vrijeme prisutna tehnička rješenja koja omogućavaju jeftino i jednostavno pročišćavanje otpadnih voda koje se isto tako mogu koristiti u održavanju hortikulture.



Korištenje ekološki prihvatljivih sredstva za čišćenje je potreba koja se nameće sama po sebi. Poznata je činjenica da unatoč tome što je veći dio komercijalnih sredstava za čišćenje škodljiv za okoliš, njihova masovna proizvodnja i razmjerno niske cijene uvjetuju široku potrošnju. No bez obzira na to, potražnja za ekološki prihvatljivim i biorazgradivim sredstvima za čišćenje je svakim danom sve veća, a broj ekološki osvještenih klijenata raste.


Sklonost gostiju prema lokalno proizvedenoj hrani se primjećuje već dulje vrijeme, pogotovo ako je ona proizvedena na ekološki prihvatljiv način i ako se radi o tradicionalnim lokalnim sortama i pasminama. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji ni kvalitativno, niti kvantitativno dovoljna ekološka proizvodnja hrane, iako se čine važni pomaci u tom pravcu. Važno je uočiti da će biti neophodan jači angažman turističkih subjekata u oživljavanju te proizvodnje. 





U Hrvatskoj je prirodna baština još uvijek nedovoljno valorizirana, te ona tek mora pronaći svoje pravo mjesto u turističkoj ponudi. Pritom je bitno napomenuti da to treba napraviti u domeni odgovornog i održivog turizma tj. da treba paziti da se turizam ne pretvori u devastatora prirodne baštine. Naših osam nacionalnih parkova i jedanaest parkova prirode neravnomjerno se koriste, pri čemu su neki prekapacitirani (Plitvice i Kornati), a neki su u potpunosti neiskorišteni (Risnjak i Sjeverni Velebit). 



 

Nema komentara:

Objavi komentar